Fonctionnalités manquantes

A place to report problems and bugs in SharpCap
Forum rules


If you have a problem or question, please check the FAQ to see if it already has an answer : https://www.sharpcap.co.uk/sharpcap-faqs

Please also read about Troubleshooting USB Issues before posting.

*** Please do not post license keys - please report any problems with licensing to 'admin' by private message ***

Please include the following details in any bug report:

* Version of SharpCap
* Camera and other hardware being user
* Operating system version
* Contents of the SharpCap log after the problem has occurred.
[If SharpCap crashes, please send the bug report when prompted instead of including the log]
Post Reply
Didier27
Posts: 14
Joined: Sat Jun 20, 2020 3:35 pm

Fonctionnalités manquantes

#1

Post by Didier27 »

Bonjour Robin,
Je viens de réaliser que des paramètres sont manquants dans " image controls", je n'ai que Timestamp frames et rien d'autre.
J'utilise 2 caméras: Altair 385C et Altair 294C, j'ai installé les pilotes avant la 1ère connection et j'utilise la dernière version de SC.
Merci de vos conseils,
Didier
Didier27
Posts: 14
Joined: Sat Jun 20, 2020 3:35 pm

Re: Fonctionnalités manquantes

#2

Post by Didier27 »

Ci joint les copies d'écran:
Attachments
Offset 294C.PNG
Offset 294C.PNG (156.68 KiB) Viewed 1066 times
Offset 385C.PNG
Offset 385C.PNG (182.8 KiB) Viewed 1066 times
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 13177
Joined: Sat Feb 11, 2017 3:52 pm
Location: Vale of the White Horse, UK
Contact:

Re: Fonctionnalités manquantes

#3

Post by admin »

Hi Didier,

what you are seeing is correct behaviour for Altair cameras when they are running in RAW mode – in that mode the cameras do not allow changes to be made to the colour balance, contrast or other image processing controls that manipulate the image data after it has come off of the camera sensor. If you want to use those controls then you should switch your camera into RGB 24 mode, although obviously you have to beware of the drawbacks associated with moving to RGB mode (reduced bit depth, larger capture files, dependency on whatever debayering algorithm the camera happens to implement, etc).

ce que vous voyez est le comportement correct des caméras Altair lorsqu'elles fonctionnent en mode RAW - dans ce mode, les caméras ne permettent pas d'apporter des modifications à la balance des couleurs, au contraste ou à d'autres commandes de traitement d'image qui manipulent les données d'image une fois qu'elles sont arrivées du capteur de la caméra. Si vous souhaitez utiliser ces commandes, vous devez basculer votre caméra en mode RVB 24, bien que vous deviez évidemment vous méfier des inconvénients associés au passage en mode RVB (profondeur de bits réduite, fichiers de capture plus volumineux, dépendance à l'algorithme de démantèlement de la caméra. à mettre en œuvre, etc.).

Hope this helps, Robin
davide
Posts: 1
Joined: Thu Aug 27, 2020 3:02 pm

Re: Fonctionnalités manquantes

#4

Post by davide »

hi, i have the same problem with mi zwo asi 120 mms.... i haven't some functions in camera control and the maximum gain i can set is 100, i can't reach a higher value... why? i also installed asi drivers. thank you for your support
User avatar
admin
Site Admin
Posts: 13177
Joined: Sat Feb 11, 2017 3:52 pm
Location: Vale of the White Horse, UK
Contact:

Re: Fonctionnalités manquantes

#5

Post by admin »

Hi,

please can you post a screenshot of the whole SharpCap window – that will help diagnose the problem.

Cheers, Robin
Post Reply